FANDOM

Shion Sonozaki
園崎 詩音
150px-Shion Matsuri1
Informacje
Pseudonim Shii-chan (詩ぃちゃん)

Shii (詩ぃ)

Wiek 17 lat
Urodziny 11 lutego, 1966, Hinamizawa
Broń Paralizator

Nóż Młotek i gwoździe Lina Bat Inne narzędzia torur

Pierwszy raz w Watanagashi-hen
Głos japoński Satsuki Yukino
Głos angielski Megan Hollingshead
Liczba morderstw 7
Liczba zgonów 6
Piosenka Ienai Kotoba

Futari no Birthday

Shion Sonozaki ID oryginał szkolny

Oryginalna wersja Shion.

Sonozaki Shion - jedna z głównych bohaterek serii Higurashi No Naku Koro Ni. Jest siostrą Mion Sonozaki, antagonistką Watanagashi-hen i czołową protagonistką Meakashi-hen. Doznaje załamania psychicznego i dopuszcza się brutalnych czynów. Houjou Satoshi to obiekt jej westchnień. Uczęszczała do szkoły Świętej Łucji.

Informacje o postaciEdytuj

Shion jest starszą (wszyscy myślą, że jest młodsza) siostrą Mion Sonozaki. Została wysłana do Szkoły św. Łucji z internatem, ale uciekła z pomocą Kasai'ego Tatsuyoshi.

Shion jest główną antagonistką Meakashi-hen i Watanagashi-hen. W obydwu rozdziałach gardziła Satoko Houjou, obwiniając ją o cierpienia Satoshi'ego, ale w innych światach są bliskimi przyjaciółkami, posiadającymi siostrzaną relację.

CharakterEdytuj

Uważana jest za bardziej dziewczęcą i delikatną od siostry, ale w rzeczywistości to sprytna i brutalna manipulatorka. Przez długi czas korzystała z tożsamości Mion. Nienawidziła szkoły Świętej Łucji, oprócz tego miała poważne problemy z dyrekcją z powodu różnych wykroczeń. Rozgłosiła plotkę o romansie z nauczycielem, która ułatwiła jej ucieczkę. Zamieszkała w apartamencie w Okinomiyi, gdzie pomagał jej przyjaciel i ochroniarz zatrudniony w przeszłości przez rodzinę - Kasai. Po odkryciu jej ucieczki i miłości do Hōjō, Trzy Wielkie Domy postanowiły wyznaczyć dziewczynie karę, która na zawsze zostawiła znamię na psychice Shion. Wyrwano jej trzy paznokcie pod groźbą zabicia bliskich dziewczyny, w tym Satoshiego. Jest nadopiekuńcza i łatwą ją rozgniewać. Pomimo tego, jak Mion, to pogodna i przyjacielska dziewczyna. Często trudno jej ubrać w słowa swoje myśli i przez to ucieka się do przemocy. Nie wiedziała jak przekazać Satoko, że nie powinna się nad sobą użalać i prosić o pomoc brata, więc ją pobiła. Ma tendecję do bycia zazdrosną i niekontrolowanej wściekłości, co przyczyniło się do szybkiego rozwoju Syndromu Hinamizawy. Za swoje zbrodnie popełnione w Watanagashi-hen i Meakashi-hen obwinia demona, czując, że decyzja o zemście była nieprawidłowa oraz uświadamiając sobie utratę resztek człowieczeństwa.

Shion Ref

Shion w anime

WyglądEdytuj

Shion to wysoka, obfitobiusta dziewczyna. Swoje długie, zielone włosy przeplata żółtą wstążką. Tak samo jak siostra, ma przedziałek po środku głowy i trawiaste oczy. W szkole (kiedy używa własnej tosamości) nosi białą koszulę, krótką spódniczkę, niebieską kokardkę, czarne podkolanówki i buty tego samego koloru.

Higurashi no naku koro niEdytuj

Watanagashi-henEdytuj

Shion pojawia się po raz pierwszy właśnie w tym rozdziale, kiedy to Keiichi przychodzi do restauracji Angel Mort i spotyka dziewczynę podobną do Mion, lecz w rzeczywistości jest to Shion.

Meakashi-henEdytuj

W tym rozdziale historia jest opowiadana przez Shion Sonozaki. U dziewczyny występują objawy syndromu Hinamizawy: myśli, że Mion i Satoko mają coś wspólnego ze zniknięciem miłości swojego życia, Satoshi'ego Houjou. Mion zamyka w lochach, a potem zabija poprzez zrzucenie ze wzgórza, a Satoko zostaje przez nią ukrzyżowana. Torturuje też Keiichi'ego Maebarę, który później umiera w szpitalu. Sama Shion umiera w ostatnim odcinku, zsuwając się z boku mieszkania.

RelacjeEdytuj

Z Mion SonozakiEdytuj

Shimi

Mion jest siostrą bliźniaczką Shion. Różnią się, ale łączą je bardzo bliskie relacje. Niestety, w Meakashi-hen Shion zabija Mion, obwiniając ją o zniknięcie Satoshiego. W innych rozdziałach dobrze się ze sobą dogadują i widać ich siostrzaną więź. Czasami kontakty między nimi są napięte, ale mimo to kochają. Shion jest starsza od Mion, ale wszyscy inni myślą inaczej, a sama Shion nazywa siostrę starszą.

Z Satoko Houjou Edytuj

Relacja Shion z Satoko różni się w zależności od świata. Na początku znajomości Shion gardzi Satoko, obwiniając jej słaby charakter o presję, którą odczuwał Satoshi. Ich późniejsze relacje różnią się w zależności od świata. W Watanagashi-hen i Meakashi-hen Shion pod wpływem Syndromu Hinamizawy zabija dziewczynkę, jednak w innych światach, takich jak Minagoroshi-hen, jest ciepła i opiekuńcza w stosunku do Satoko.

CiekawostkiEdytuj

  • Shi oznacza śmierć, a reszta imienia świątynia.
  • Oprócz Satoko, Shion to jedyna postać, która osiągnęła najwyższe stadium Syndromu Hinamizawy, nie rozdrapując sobie gardła.
  • Shion panicznie boi się jedzenia z puszek. Ma to związek z jej dzieciństwem, gdyż Kasai opowiadał jej wiele miejskich legend, mówiących o ludzkim mięsie zamkniętym w puszkach.

GaleriaEdytuj