FANDOM

Shion Sonozaki
園崎 詩音
150px-Shion Matsuri1.png
Informacje
Pseudonim Shii-chan (詩ぃちゃん)

Shii (詩ぃ)

Wiek 17 lat
Urodziny 11 lutego, 1966, Hinamizawa
Broń Paralizator

Nóż Młotek i gwoździe Lina Bat Inne narzędzia torur

Pierwszy raz w Watanagashi-hen
Głos japoński Satsuki Yukino
Głos angielski Megan Hollingshead
Liczba morderstw 7
Liczba zgonów 6
Piosenka Ienai Kotoba

Futari no Birthday

Shion Sonozaki - jedna z głównych bohaterek serii Higurashi No Naku Koro Ni. Jest siostrą Mion Sonozaki i czołową protagonistką Meakashi-hen. Doznaje załamania psychicznego i dopuszcza się brutalnych czynów. Houjou Satoshi to obiekt jej westchnień. Uznaje się ją za jedną z yandere - postaci z początku miłych i przyjaznych, lecz pod wpływem miłości i innych czynników doznają uszczerbku na psychice. Uczęszczała do szkoły Świętej Łucji.

Informacje o postaciEdytuj

Shion jest starszą (wszyscy myślą, że jest młodsza) siostrą Mion Sonozaki. Została wysłana do Szkoły św. Łucji z internatem, ale uciekła z pomocą Kasai'ego Tatsuyoshi.

Shion jest głównym antagonistą Meakashi-hen i Watanagashi-hen. W Meakashi-hen gardziła Satoko Houjou, obwiniając ją o cierpienia Satoshi'ego, ale w innych rozdziałach są przyjaciółkami.

CharakterEdytuj

Uważana jest za bardziej dziewczęcą i delikatną od siostry, ale w rzeczywistości to sprytna i brutalna manipulatorka. Przez długi czas korzystała z tożsamości Mion. Nienawidziła szkoły Świętej Łucji, oprócz tego miała poważne problemy z dyrekcją z powodu różnych wykroczeń. Rozgłosiła plotkę o romansie z nauczycielem, która ułatwiła jej ucieczkę. Po odkryciu jej prawdziwej tożsamości, rodzina postanowiła wyznaczyć dziewczynie karę, która na zawsze zostawiła znamię na psychice Shion. Wyrwano jej trzy paznokcie pod groźbą zabicia bliskich zielonowłosej. Jest nadopiekuńcza i łatwą ją rozgniewać. Pomimo tego, jak Mion, to pogodna i przyjacielska dziewczyna. Często trudno jej ubrać w słowa swoje myśli i przez to ucieka się do przemocy. Nie wiedziała jak przekazać Satoko, że nie powinna się nad sobą użalać i prosić o pomoc brata, więc ją pobiła. Ma tendecję do bycia zazdrosną i niekontrolowanej wściekłości, co przyczyniło się do szybkiego rozwoju Zespołu Hinamizawy. Swoje czyny zrzucała na wewnętrznego demona.

Shion Ref.gif

Shion w anime

WyglądEdytuj

Shion to wysoka, obfitobiusta dziewczyna. Swoje długie, zielone włosy przeplata żółtą wstążką. Tak samo jak siostra, ma przedziałek po środku głowy i trawiaste oczy. W szkole (kiedy używa własnej tosamości) nosi białą koszulę, krótką spódniczkę, niebieską kokardkę, czarne podkolanówki i buty tego samego koloru.

Higurashi no naku koro niEdytuj

Watanagashi-henEdytuj

Shion pojawia się po raz pierwszy właśnie w tym rozdziale, kiedy to Keiichi przychodzi do restauracji Angel Mort i spotyka dziewczynę podobną do Mion, lecz w rzeczywistości jest to Shion.

Meakashi-henEdytuj

W tym rozdziale historia jest opowiadana przez Shion Sonozaki. U dziewczyny występują objawy syndromu Hinamizawy: myśli, że Mion i Satoko mają coś wspólnego ze zniknięciem miłości swojego życia, Satoshi'ego Houjou. Mion zamyka w lochach, a potem zabija poprzez zrzucenie ze wzgórza, a Satoko zostaje przez nią ukrzyżowana. Torturuje też Keiichi'ego Maebarę, który później umiera w szpitalu. Sama Shion umiera w ostatnim odcinku, zsuwając się z boku mieszkania.

RelacjeEdytuj

Z Mion SonozakiEdytuj

Shimi.jpg

Mion jest siostrą bliźniaczką Shion. Różnią się, ale łączą je bardzo bliskie relacje. Niestety, w Meakashi-hen Shion zabija Mion, obwiniając ją o zniknięcie Satoshiego. W innych rozdziałach dobrze się ze sobą dogadują i widać ich siostrzaną więź. Czasami się przezywają, ale mimo to kochają. Shion jest starsza od Mion, ale wszyscy inni myślą inaczej, a sama Shion nazywa siostrę starszą.

Z Satoko Houjou Edytuj

Relacja Shion z Satoko różni się w zależności od świata. Np. W Meakashi-hen Shion nie lubi jej, ponieważ uważa, że to przez nią zniknął Satoshi. Jednak w Minagoroshi-hen dziewczyna traktuje ją jak młodszą siostrę, i jest wręcz nadopiekuńcza w stosunku do niej.

CiekawostkiEdytuj

  • Shi oznacza śmierć, a reszta imienia świątynia.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki