FANDOM

Satoko Houjou
北条 沙都子

175px-Satoko Matsuri1

175px-Satoko Matsuri2

164px-Satoko Matsuri3

Informacje
Alternatywne imię Hatake Satoko, Yoshizawa Satoko, Matsūra Satoko
Wiek 11 lat
Broń pułapki
Pierwszy raz w Onikakushi-hen
Głos japoński Mika Kanai, Minx Lee, Erena Ono
Liczba morderstw 4 (w tym samobójstwo w Tsukiotoshi-hen)
Liczba zgonów 6

Satoko Houjou to jedna z głównych bohaterek Higurashi no naku koro ni. Jest młodszą siostrą Satoshi'ego Houjou.

Informacje o postaciEdytuj

Satoko nigdy nie zrozumiała, dlaczego jej matka była wielokrotnie zamężna i rozwiedziona. Nigdy nie mogła się zdecydować, czy tak naprawdę lubi swoją matkę, bo ich związek daleki był od doskonałości. Mężczyźni pojawiali się u boku jej mamy jeden po drugim i Satoko nie mogła dostosować się do żadnego z nich. Jedyną osobą, której mogła zaufać był jej starszy brat, Satoshi.

W pewnym momencie zaczęła płatać figle swoim przybranym ojcom. Złożyła nawet fałszywe zgłoszenie do opieki społecznej. Ojciec groził jej wtedy, że zacznie być agresywny, ale Satoko wiedziała, że nic jej nie zrobi i dalej kpiła z niego w najlepsze. Jej rodzice byli zwolennikami projektu tamy w Hinamizawie, przez co byli odrzucani przez mieszkańców wioski. Nazywali ich "zdrajcami", ponieważ większość miasta była zdecydowanie przeciwna budowie zapory. Ze względu na sytuację rodziców, Satoko i Satoshi byli wyśmiewani przez wioskę. Satoko uznała, że to wszystko przez jej rodziców i pomyślała, że lepiej będzie jej bez nich. Osiągnęła wtedy piątą fazę syndromu Hinamizawy.

W dniu festiwalu Watanagashi, w 1980 roku, rodzice Satoko postanowili zabrać ją do parku Shirakawa, aby uciec od hucznych obchodów święta, oraz by relacje Satoko z panem Houjou się polepszyły. Jednak próba rodziców, aby się do niej zbliżyć, tylko pogłębiła jej podejrzenia i paranoję. Kiedy weszli na platformę widokową, Satoko była pewna, że chcą ją zabić. W samoobronie zepchnęła ich z kładki. Później przeniesiono ja do kliniki Irie, aby ją zbadać, gdyż lekarze myśleli, że to syndrom Hinamizawy. Satoko pomogła opracować lek, który nazwano C-130. Po wyjściu ze szpitala, zamieszkała u ciotki i wuja, Teppei i Tamae Houjou. Wujostwo źle ją traktowało i dziewczynka zawsze trzymała się brata. Podczas festiwalu Watanagashi Satoshi zamordował Tamae, aby chronić swoją siostrę. Po tym wydarzeniu chłopak zniknął, Teppei uciekł do Okinomiya, a Satoko zamieszkała u swojej najlepszej przyjaciółki, Riki Furude.

Saikoroshi-henEdytuj

W świecie z Saikoroshi-hen, gdzie nie występują żadne tragiczne wydarzenia, Satoko wyraźnie kontrastuje z jej wersją z tego świata. Ponieważ nic się nie wydarzyło, Satoko nie zabiła swoich rodziców, ale z czasem nauczyła się ich akceptować. Mieszka w stabilnej rodzinie z Satoshi'm i rodzicami. Satoko w tym świecie jest bardziej wymagająca i ostra. Jest bardzo popularna w szkole i dokucza Rice. Nie ma bliskiej relacji także z Mion i Reną.

WyglądEdytuj

200px-Satoko Ref

Satoko

Satoko jest niską dziewczynką o krótkich blond włosach i czerwonych, fioletowych lub różowych oczach. Najczęściej ma czarną opaskę.

W szkole Satoko nosi zieloną sukienkę z żółtą kokardą, czarne rajstopy i brązowe buty. Po szkole zakłada różową koszulę bez rękawów z kołnierzykiem, niebieskie szorty z paskiem i różowe trampki.

Kiedy Satoko przemienia się w magiczną dziewczynę nosi żółty, bardzo dekoracyjny strój. Sukienka ma dużo zdobień i duży żółty łuk na plecach. Ma jasne, długie skarpety z żółtą wstążką, żółtą opaską, żółte buty i dużą kokardę na głowie.

CharakterEdytuj

Satoko mimo swojej przeszłości jest miłą i energiczną dziewczyną. Ma charakterystyczny śmiech i uwielbia zastawiać pułapki na swoich przyjaciół. Jej pułapki mogą być jednak niebezpieczne, zwłaszcza te, które zastawiła na Yamainu. Satoko jest analityczna i intuicyjna; w Tsumihoroboshi-hen, gdy Rena napadła na szkołę, Satoko umiała błyskawicznie nakreślić w głowie plan szkoły, położenie bomby oraz połączyć wszystkie znalezione wskazówki w jedną całość.

RelacjeEdytuj

Satoshi HoujouEdytuj

Satoshi jest starszym bratem Satoko. Satoko mówi na niego "nii-nii". Satoko bardzo kocha Satoshi'ego, a ten odwzajemnia jej uczucia. Kiedy Satoshi zniknął, Satoko obwiniała o to siebie i obiecała stać się bardziej niezależna.

Furude RikaEdytuj

Rikasatoko

Rika i Satoko w szkole

Po zniknięciu brata, Satoko i Rika stały się najlepszymi przyjaciółkami, mieszkają razem. Jednak w Saikoroshi-hen, kiedy rodzice Riki i Satoko żyją nie ma między nimi żadnej szczególnej więzi; Satoko źle traktuje wtedy Rikę i szydzi z niej.

Irie KyosukeEdytuj

Irie jest lekarzem w klinice. Irie bardzo dba o Satoko, nawet żartobliwie wyraził chęć adopcji dziewczynki. 

Shion SonozakiEdytuj

Shion najpierw nie lubiła Satoko, ze względu na przywiązanie do miłości swojego życia, Satoshi'ego. Później w Meakasahi-hen Shion zaczęła zabijać wszystkich, których uważała za odpowiedzialnych za zniknięcie Satoshi'ego. Satoko została ukrzyżowana i zabita przez Shion. Mimo to, w Minagoroshi-hen, Shion traktuje Satoko jak młodszą siostrę i bardzo o nią dba.

Keiichi MaebaraEdytuj

Satkei

Keiichi niesie Satoko w Tatarigoroshi-hen

Satoko ma mieszane uczucia co do Keiichi'ego, ale lubi testować na nim swoje pułapki. Jednak Keiichi lubi Satoko i nawet zabił jej wuja, który ją bił. Satoko czasami nazywa Keiichi'ego "nii-nii", bo przypomina jej zaginionego brata.

Takano MiyoEdytuj

Satoko lubi Takano tak samo jak wszystkich pracowników kliniki do której chodzi na regularne badania nad syndromem Hinamizawy (Satoko myśli, że służy to badaniom nad zdrową żywnością).

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwotnie Satoko i Rika miały się pojawić na okładce czwartego tomu Higurashi no naku koro ni, ale Yutori Hōjō zrezygnowała z tego pomysłu i w końcu na okładce ukazała się Shion i Satoshi.
  • Satoko jest bardzo silna. W Tatarigoroshi-hen kilka razy popchnęła Keiichi'ego, a później nawet zepchnęła go z mostu.
  • Kiedy ktoś spyta Satoko co jest zielone - kalafior czy brokuły?, Satoko musi długo się zastanowić, bo choruje na ślepotę barw, podobnie jak jej brat, Satoshi.
  • Satoko ma najwięcej sprite'ów w całej serii. Podczas gdy większość postaci ma nie więcej niż dwadzieścia, Satoko ma ich aż sześćdziesiąt cztery.
  • Nie przepada za dynią

GaleriaEdytuj