FANDOM

Rena Ryuuguu
古手 羽入

125px-Rena Matsuri1.png

160px-Rena Matsuri2.png

Informacje
Alternatywne imię Reina Ryuuguu 竜宮 礼奈
Pseudonim Mądra dziewczynka
Wiek 15 lat
Broń
  • Maczeta
  • Kawałek szkła
  • Powiedzenie "Hauu! Chcę to wziąć do domu!" "かな、かな?"
    Pierwszy raz w Onikakushi-hen
    Głos japoński Mai Nakahara
    Liczba morderstw 17 (w tym samobójstwo w Yoigoshi-hen)
    Liczba zgonów 5

    Rena Ryuuguu jest jedną z głównych bohaterek serii Higurashi No Naku Koro Ni.

    Informacje o postaciEdytuj

    Rena jest znana z tego, że ma obsesję na punkcie wszystkiego co słodkie i często chce zabrać te rzeczy (lub ludzi) do domu. Najczęściej jest to Hanyuu, Rika, Satoko lub inni członkowie klubu w trakcie karnych gier. Spędza większość czasu na szukaniu na wysypisku śmieci różnych skarbów. Rena jest bardzo wrażliwa na punkcie Oyashiro-samy i broni wiary w niego.

    Renahauu.jpg

    "Hauu!" Reny

    Rena ma coś w rodzaju tajnej bazy na wysypisku; stary, biały van. Wypełnia samochód różnymi słodkimi rzeczami, które znalazła. Przesiaduje też tam, kiedy jest zmartwiona. Nikt nie wie o jej kryjówce, jest ona na tyle daleko, aby nikt nie słyszał odgłosów z vana.

    Rena mieszkała w Hinamizawie od urodzenia, jednak jej rodzina wkrótce przeprowadziła się do Ibaraki, bo jej rodzice znaleźli tam pracę. Jej matka wkrótce nawiązała romans ze współpracownikiem. Rena spotkała go kilka razy i postrzegała go jako miłego, młodego mężczyznę. Jednak później jej mama zapytała dziewczynę, z kim chciałaby zamieszkać, gdyby ta rozwiodła się z ojcem Reny. Okazało się, że matka Reny była w ciąży ze współpracownikiem i zamierzała opuścić męża.

    Jej ojciec został zdewastowany, a Rena obwiniała o to siebie. Pozostała lojalna wobec ojca, po tym jak jej matka go zdradziła. Dziewczyna wzgardziła matką, mówiąc, że nie chciałaby zobaczyć jej kolejny raz. W końcu zaczęła ciąć swoją skórę w okolicach nadgarstka, próbując "pozbyć się brudnej krwi swojej rodzicielki". Wtedy z jej krwi zaczęły wypełzać robaki. Rena twierdzi, że wtedy ukazał się jej Oyashiro-sama, który powiedział, że jeśli chce żyć, musi wrócić do Hinamizawy i że tylko wtedy będzie bezpieczna. Rena wraz z ojcem wróciła do Hinamizawy, gdzie zmieniła swoje imię z "Reina" na "Rena".

    WyglądEdytuj

    250px-Rena Ref.gif

    Rena

    Rena ma krótkie, rudawe włosy, obcięte pod kątem, a jej grzywka jest zaczesana na lewą stronę. Jej oczy są niebieskie.

    Do szkoły Rena nosi białą bluzkę z krótkim rękawem i jasnoniebieskim kołnierzykiem, krótką, niebieską spódniczkę, białe skarpetki i czarne buty. W wolne dni zakłada białą sukienkę z fioletowymi kokardami i biały kapelusz.

    CharakterEdytuj

    Wydaje się być słodka i przyjazna, ale nasze zdanie o niej może się szybko zmienić. Nienawidzi kłamstwa co widać w szczególności w Onikakushi-hen, kiedy na jedną z wypowiedzi Keiichi'ego, reaguje ogłuszającym uso da! (To kłamstwo!). Jest intuicyjna. Mion mówi, że Rena jest wrogo nastawiona do ludzi, którzy lekceważą lub nie wierzą w klątwę Oyashiro-sama. Wynika to z własnego doświadczenia (Kiedy w młodości przeprowadziła się z Hinamizawy, musiała natychmiast wracać, bo w jej krwi pełzały robaki, które w przeciwnym wypadku mogły ją zabić). 

    Rena wydaje się być bardzo spostrzegawcza. Jest w stanie stwierdzić czy ktoś kłamie czy nie, patrząc mu w oczy. Jest również w stanie tworzyć szczegółowe i niesamowicie dokładne hipotezy zbrodni na podstawie dowodów.

    Rena na coś uroczego i słodkiego, reaguje głośnym Hauu! Omochikaeri! (Hauu! Chcę to wziąć do domu!), a jej przyjaciołom często ciężko ją uspokoić. Rena jest także jedną z niewielu osób, które przeżyły wydarzenia w Hinamizawie po czerwcu 1983 (Tsumihoroboshi-hen).

    RelacjeEdytuj

    Keiichi MaebaraEdytuj

    Keiichi i Rena są bliskimi przyjaciółmi. Mierzą się w wielu działalnościach klubu, m.in. w strzelaniu pistoletami na wodę. W ostatnim odcinku Higurashi no naku koro ni Rei, kiedy Keiichi jest pod wpływem magatamy, Rena wyznaje mu swoje uczucia.

    Satoko HoujouEdytuj

    Rena i Satoko są bliskimi przyjaciółkami. Rena troszczy się o Satoko i jest bardzo zaniepokojona, kiedy dowiaduje się, że Satoko jest wykorzystywana przez swojego wuja. W Tsukiotoshi-hen zgadza się nawet zabić Teppei z Shion i Keiichim.

    Furude RikaEdytuj

    Rena i Rika były dobrymi przyjaciółkami od początku serii. Rena wielokrotnie chce wziąć Rikę do domu (zwłaszcza w stroju pokojówki). Rika widzi Renę jako bardzo miłą i kompetentną osobę jednak, gdy Rena wzięła ją do niewoli szkolnej w Tsumihoroboshi-hen, Rika stoi jej na drodze, kiedy Keiichi próbuje zatrzymać Renę od zniszczenia szkoły.

    Furude HanyūEdytuj

    Rena była świadoma obecności Hanyuu, jeszcze przed tym, gdy stała się materialna. Rena często chce wziąć Hanyuu do domu.

    Mion Sonozaki Edytuj

    Mion i Rena są bardzo bliskimi przyjaciółkami od początku serii. Mają do siebie duże zaufanie. Mimo to wydają się być rywalkami, gdy chodzi o uczucia Keiichi'ego.

    CiekawostkiEdytuj

    • Rena jest czymś w rodzaju maskotki 07th Expansion.
    • Rena ma na koncie największą liczbę morderstw w całej serii. Wysadziła całą szkołę, zabijając 15 osób.
    • Prawdziwe imię Reny, "Reina" po hiszpańsku oznacza "królowa".
    • Ciekawe jest, że "Reina" oznacza "czysty", "czysta", a "Rena" "odrodzenie".
    • Rena często mówi i pisze o sobie w trzeciej osobie.
    • Ponieważ jej matka zaszła w ciążę ze współpracownikiem, Rena ma przyrodnią siostrę lub brata, której/którego nigdy nie widziała.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki