FANDOM

Oyashiro-sama jest bóstwem czczonym w Hinamizawie. Mieszkańcy utrzymują, że jest on okrutnym bogiem, gdyż zsyła klątwę na każdego mieszkańca wioski który go rozzłości. W wyniku klątwy co roku jeden z mieszkańców ginie, a inny znika bez śladu.

Jednak prawdą jest, iż Oyashiro-sama nie jest okrutnym przeklinającym mieszkańców wioski bóstwem, a dziewczynką z fioletowymi włosami, która nigdy nikogo nie przeklęła.

Klątwa Oyashiro-sama Edytuj

Oyashiro-sama.png

Posąg Oyashiro-sama

Według wierzeń ludzi którzy zamieszkują Hinamizawę, na każdego kto rozzłości Oyashiro-sama spadnie klątwa. Osoba która została przeklęta przez Oyashiro-sama zginie lub zniknie podczas najbliższego festiwalu Watanagashi. Aby nie paść ofiarą klątwy mieszkańcy muszą stosować się do reguł Oyashiro-sama:
  • Nie opowiadać o Oyashiro-sama
  • Nie opuszczać wioski
  • Nie wpuszczać obcych do wioski
  • Nie myśleć o opuszczeniu wioski
  • Nie przeciwstawiać się Oyashiro-sama
  • Nie wchodzić do sanktuarium bez powodu

Prawdziwy Oyashiro-sama Edytuj

Prawdziwym Oyashiro-sama w rzeczywistości jest Furude Hanyū. Hanyū opisuje się jako człowiek który został Bogiem, poprzez przejście przez prawdziwą ceremonię Watanagashi by odpokutować za grzechy innych.

Hanyū była znana jako demon, który wraz ze swoim klanem ruszył na bagno Onigafuchi w nadziei na współpracę z mieszkańcami tamtych terenów. Jednakże kapłan Furude odmówił współpracy, dziedzic klanu Furude zakochał się w Hanyū. To on nadał jej tą ksywkę, pobrali się oraz mieli córkę którą nazwali Furude Ōka.

Po jakiś czasie mieszkańcy wioski Onigafuchi stali się podejrzliwi wobec klanu Hanyū, nie mogli rozróżnić kto jest demonem, a kto nie. Oskarżali się o to nawzajem. Aby odpokutować za ich grzechy, Hanyū poprosiła swoją córkę, aby ją zabiła. Hanyū dobrowolnie została ofiarą pierwszej ceremonii Watanagashi. A historia klątwy Oyashiro-sama i samo istnienie tego bóstwa prawdopodobnie zostało wymyślone przez Furude Ōkę, aby utrzymać spokój w wiosce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki