FANDOM

Miotsukushi-hen (澪 尽 し 編, Waterway Exhausting Chapter) to gra dostępna tylko w Higurashi no Naku Koro ni Matsuri oraz w Higurashi no Naku Koro ni Kizuna.

Nazwa rozdziału Miotsukushi to kalambur na Miotsukushi (標 標 znak wodny) i Mi o tsukushi (身 を 尽 く し), koniugacja Mi tsukusu (身 を 尽 く す, aby dać z siebie wszystko). Ta gra znana jest w poezji japońskiej, takiej jak haiku.

Fabuła Edytuj

Po dowiedzeniu się, kto jest prawdziwym mordercą, Furude Rika i Maebara Keiichi postanawiają położyć kres całej tajemnicy, ale znajdują się w innej sytuacji niż Matsuribayashi-hen. Zanim będą mogli coś zrobić, muszą rozwiązywać problemy innych osób. Kwestie kury Watanagashi-hen, Meakashi-hen, Tatarigoroshi-hen i Tsumihoroboshi spotykają się tutaj i wszystkie muszą zostać rozwiązane. Ten łuk rozwiązuje wszystkie tajemnice serii, dodaje kilka nowych i daje początek zarówno Hanyū, jak i syndromowi Hinamizawy. Podczas gdy zakończenie wydaje się smutniejsze niż inne łuki, kończąc na wszystkich, którzy przeżyli, z wyjątkiem Hanyū, niektórzy mogą uznać to za bardziej znaczący koniec serii.

Wersja Kizuny Miotsukushi-hen znacznie różni się od oryginalnej wersji Matsuri. Największą różnicą jest to, że Rika na tym świecie faktycznie była Hanyū w ciele Riki (z prawdziwą Riką uwięzioną w klejnocie w Saiguden). Kolejna różnica polega na tym, że dodano wnioski do opowiadań Kimiyoshi Natsumi i Minai Tomoe. Również historia Hanyū została usunięta, ponieważ był to niewielki fragment Kotohogushi-hen, który został w całości wydany. Istnieją różne inne różnice, ale są one stosunkowo niewielkie.

Śmierci i zaginięcia Edytuj

Wszystkie zgony i zaginięcia są wymienione tylko tak, jak mówi się je w Miotsukushi-hen. Spoilery są tylko dla pojedynczego łuku, a nie dla całej serii.

Śmierci: Edytuj

  • Rodzice Hōjō Satoko i Satoshi, spadli na śmierć w parku Shirakawa w noc Festiwalu Watanagashi w 1980 roku, po tym jak zawaliła się skorodowana balustrada.
  • Hōjō Tamae, został pobity na śmierć kijem baseballowym, przez Satoshi w noc festiwalu Watanagashi w 1982 roku.
  • Mamiya Rina, została zamordowana w klinice Irie, przez Yamainu na polecenie Takano, aby rzucić podejrzenie na Sonozakis.
  • Hōjō Teppei, podrapał się po tym, jak Takano wstrzyknęła mu H-173.
  • Furude Hanyū, została zastrzelona przez Bankena, aby ocalić Takano. Pod koniec opowieści zakładano jednak, że ona nie umrze.

Galeria Edytuj

Jeśli chcesz zobaczyć krótką Galerię, kliknij tutaj.