FANDOM

Hōjō Satoshi
北 条 悟 史
150px-Satoshi Matsuri1
Informacje
Alternatywne imię Hatake Satoshi
Pseudonim Nii-nii
Wiek 17
Urodziny 16 Czerwca
Broń Kij baseballowy
Pierwszy raz w Meakashi-hen
Głos japoński Yo Kobayashi
Live action
  • Kawahara Ayako
  • Liczba morderstw 1
    Liczba zgonów  ?

    Hōjō Satoshi to drugoplanowy bohater Higurashi no Naku Koro ni. Ma młodszą siostrę Satoko. Mimo swojej nieobecności podczas właściwej akcji serii (z wyjątkiem końcówki Matsuribayashi-hen), jest postacią kluczową pod względem rozwoju wydarzeń w niektórych światach, przede wszystkim w Watanagashi-hen i Meakashi-hen.

    Opis PostaciEdytuj

    Matka i ojczym Satoko i Satoshiego odnotowani zostali jako drugie ofiary Klątwy Oyashiro, spadając z klifu widokowego podczas święta Watanagashi. 

    Rodzeństwo przygarnięte zostało przez ciotkę i wuja, którzy zgodzili się na przejęcie opieki ze względu na pieniądze, otrzymane w spadku po rodzicach dzieci. Nie okazali się być jednak dobrymi opiekunami i często stosowali wobec Satoshiego i jego siostry przemoc fizyczną i słowną. W wyniku ostracyzmu, jakiego doświadczała w tamtym czasie rodzina Hōjō, sytuacja w domu stawała się coraz bardziej napięta i Satoko zaczęła przechodzić przez załamanie nerwowe. Na skutek awersji mieszkańców wioski, przemocy stosowanej przez wujostwo oraz bardzo ciężkiego stanu siostry, Satoshi zaczął przejawiać objawy depresji, a nawet halucynacje (podobnie jak Keiichi w Onikakushi-hen). Jego stany paranoiczne przyczyniły się do zamordowania ciotki Tamae podczas festiwalu Watanagashi w czerwcu 1982 roku, prawdopodobnie w celu zapobiegnięcia kontynuowania znęcania się przez nią nad Satoko. 

    Podczas Meakashi-hen pojawia się informacja, iż odpowiedzialnym za zabójstwo Tamae może być narkoman znaleziony w lesie, jednak w Matsuribayashi-hen okazuje się, iż był to podstawiony kozioł ofiarny przez Yamainu w celu zapewnienia Satoshiemu ochrony na polecenie Irie'go

    Kilka dni po śmierci ciotki Satoshi znika. Tworzy się wiele hipotez na temat jego zaginięcia. Podobno ma istnieć naoczny świadek, który widział go w tym czasie na stacji kolejowej w Nagoyi, wsiadającego do pociągu zmierzającego do Tokio, jednak nie ma solidnych dowodów na potwierdzenie tej teorii.

    W Matsuribayashi-hen i Miotsukushi-hen wychodzi jednak na jaw, iż to Irie przetransportował chłopaka do podziemnych części klinki, gdyż z powodu Syndromu Hinamizawy Satoshi zapadł w śpiączkę. 

    WyglądEdytuj

    Satoshi kun

    Satoshi

    Satoshi jest bardzo podobny do Keiichi'ego pod względem wzrostu i fryzury. Posiada blond włosy i czerwone lub fioletowe oczy.

    Do szkoły nosi białą bluzkę z kołnierzykiem, czarne spodnie i buty. 

    CharakterEdytuj

    Satoshi jest przedstawiony jako osoba małomówna, wrażliwa i nieśmiała, jednak bardzo opiekuńcza w stosunku do swojej młodszej siostry, o którą nieustannie się martwi. Przez wiele postaci opisywany jest jako marzyciel, który nie potrafi się na niczym długo skupić. Lubi spokojnie spędzać czas, na przykład czytając książki. Pomimo iż mu to nie wychodziło, grywał też w baseball, gdyż zdaniem Irie'go aktywność fizyczna miała zbawienny wpływ na jego zdrowie psychiczne podczas pobytu u Teppei'a i Tamae.