FANDOM

The Watanagashi Festival (綿流し祭, Festiwal Dryfującej Bawełny) jest największym i najważniejszym świętem roku w Hinamizawie. Odbywa się w trzecią niedzielę czerwca. Ma na celu złożenie dziękczynienia lokalnemu bóstwu. Dwie wersje tej uroczystości były praktykowane przez lata.

Historia Edytuj

0021F16C.jpg

Furude Ōka przeprowadzająca Watanagashi

Festiwal rozpoczął się wieki wcześniej jako Watanagashi, albo Festiwal Dryfującej Bawełny. Był to czas na zrzucenie grzechów mieszkańców poświęcając im krew żyjącego człowieka. Ofiara była publicznie torturowana w sanktuarium Furude w bardzo specyficzny sposób. Mianowicie zanim zginie, kapłan ręcznie wyciąga z niego wnętrzności. Ciało było następnie wrzucone do rzeki.

W dzisiejszych czasac jednak, Watanagashi przestało być brutalne i okrutne. Zamiast tego mieszkańcy Hinamizawy zaczęli praktykować nowoczesne Watanagashioparte na podobnej koncepcji, lecz stosując tzw. Wata, które może oznaczać "bawełna" lub "jelita". W ten sposób narodził się Festiwal Dryfującej Bawełny. Wypatroszone resztki bawełni zostawały przyszyte do dużego materaca, który zastępował tradycyjnego żywego człowieka. W nocy każdy wieśniak zajmuje niewielką ilość bawełny i ustawia ją na dryfującym materacy aby ich grzechy i smutki "odpłynęły.

Rola Edytuj

W dzisiejszych czasach Watangashi wzbudza lęk wśród mieszkańców. To dlatego, że co roku w ciągu ostatnich czterech lat (1979/1983), jedna osoba nie żyje, a druga ginie dzień po festiwalu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki